Cartografia de la IA generativa

Cartell edició limitada + versió digital amb article divulgatiu – 2024

 

http://cartography-of-generative-ai.net/

 

La popularització de la intel·ligència artificial (IA) ha sintonitzat amb uns imaginaris que conviden a l’estranyament i la mistificació. En un moment en el qual aquestes tecnologies semblen consolidar-se, es fa pertinent mapar la seva vinculació amb les activitats humanes i els territoris més que humans. Quin conjunt d’extraccions, agències i recursos fan possible que puguem conversar en línia amb una eina de generació de textos o obtenir imatges en qüestió de segons?

 

 

Aquest treball va comptar amb el suport de les Beques per a la recerca i la innovació en les arts visuals de la Generalitat de Catalunya – Oficina de Suport a la Iniciativa Cultural (OSIC).

El maig de 2024 se’n va publicar una traducció a l’espanyol a la Revista de la Universidad de México en un número especial sobre IA.

Exposicions:

02/2025 – Exhibition
La Conciergerie. Machina Sapiens (Le Week-end culturel de l’IA) in the context of the AI Action Summit of Paris. Artwork: Cartography of the generative AI. Paris.

02/2025 – Exhibition
Centre d’Art la Panera. Extractivismes (Biennal d’Art Leandre Cristòfol), curated by Christian Alonso i María Iñigo Clavo. Artwork: Cartography of the generative AI. Lleida

09/2024 – Exhibition
HackThePromise Festival 2024. Artwork: Cartography of the generative AI. Basel.

10/2024 – Exhibition
Zurich Strauhof Literature Museum. “Machinen poesie”. Artwork: Cartography of the generative AI. Zurich.

 

Thomas Hubert /MC / SIPA PRESS